NYC vs LA

Hallå på er! 
Här har det ekat tomt i ca 2 månader nu. Det var rätt så skönt att slippa uppdatera bloggen i stort sett varje dag. Sen händer det ju inte så jättemycket här hemma heller. Allt var verkligen som vanligt när jag kom hem. Det var som att jag aldrig lämnat, eller att jag vart borta högst 2 veckor! Nu känner jag iallafall att jag är klar med USA och att vara borta en längre tid. Nu hoppas jag på att komma in på högskolan i höst! 
 
Jag tänkte att jag skulle jämföra mina vistelser i New York City och Los Angeles. Egentligen är det rätt så svårt att jämföra dessa två städer, för dom är ju så olika varandra! En kompakt storstad med skyskrapor och en megastad lika stor som hela Skåne med värme året runt. Men jag måste säga att jag föredrar NYC framför LA. Staden är liten och kompakt och du kan ta dig i stort sett vart du vill på kort tid och det finns alltid något att göra, dygnet runt! Det finns en anledning till att staden kallas för "The city that never sleeps" ! 
LA är en stad som du antingen älskar eller hatar, mer eller mindre. Jag hade svårt att ta in staden. Den var för stor, allt låg så långt bort från allting. När man varit van vid NYC's tunnelbana och får byta ut det till buss där det tar timmar att ta sig någonstans. Att ha bil i LA är helt klart det mest optimala! Bussarna fungerade bra så sett, men det var att det tog tid och att försöka undvika att åka i rusningstrafik. En sträcka jag brukade åka som normalt sett tog ca 20 min, tog någon gång 90 min. Lite segt. Tunnelbana är oslagbart i det läget! Men, jag måste säga att det finns mer möjligheter i LA. T.ex att få ta del i tv-inspelningar, större chans att se kändisar, besöka olika nöjesparker m.m. Sen finns det även så mycket runt om kring LA - Las Vegas, Grand Canyon, San Fransisco osv osv. Sist men inte minst - värmen och stränderna. Värmen finns i stort sett där hela tiden. När jag var där under vintern, så var det som svensk sommar, ca 20 grader. NYC har ju alla årstider, men det finner jag bara otroligt härligt! 
Den känslan jag fick när vi bestämde oss för att åka till NYC under jul och nyår, var obeskrivlig! Det var lite som att komma hem.
Jag väljer NYC i alla lägen. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ElinAmanda

Jag är glad att ha dig hemma <3

2014-05-13 @ 21:11:37
URL: http://elinamanda.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0