Under my umbrella

Regnet det bara öser ner.. tralala...
Japp, i stort sett hela södra Kalifornien har drabbats av två stora regnstormar det senaste dygnet. Detta är de största stormarna på tre år och i år har dom haft en extrem torka och temperaturen har varit över det normala, så LA-borna är väldigt glada över det blöta vädret, men samtidigt så sjukt oroliga. Dom är ju inte vana vid detta. Hemma så är detta regn och lite åska. No big deal liksom.. Fick till och med ett varningsmeddelande på mobilen förut, eller nej, en "nödsituationsvarning" fick jag. "Flash flooding warning in this area until 8.45pm. Avoid flood areas". Nu vill jag inte påstå att jag var i riskzonen. Men jag har sett på nyheterna att områden kring bergen har det lite tufft med översvämmningar och mud floods. Detta väder ska fortsätta imorgon och avta först på söndag. 
Känner att vädret vill ge mig en påminnelse om vad som komma skall hemma i Sverige...! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0