Westwood & Santa Monica

Hej alla där hemma!
Nu har jag varit här i 2 dagar och allt har gått bra! Den 11 timmar långa flygresan gick faktiskt rätt så snabbt, även om jag bara sov ca 2 h.. När jag hade kommit igenom kontrollen och hämtat bagaget, så skulle jag mötas av Bea. Hon hade dock inte kommit fram till flygplatsen, då trafiken var riktigt trög. Efter ca 15 min hittade hon fram till mig och det blev kramkalas! Sedan tog vi bussen mot Westwood Village. Det tog ca 1h och det kostar bara 1 dollar att åka, oavsett hur långt du åker. När vi checkat in på hotellet och lämnat mina väskor, så visar Bea mig runt i området. Vart min skola ligger, alla matbutiker och även området vid UCLA där Bea pluggar. Så vi är väldigt nära varandra. Vid kl 18.30 hade hon lektioner, så då gick jag och köpte lite vatten och lite smått innan jag gick till hotellet. Då hade jag varit uppe i ca 25 h och vid 20.00 släckte jag lampan. Vaknade dagen efter vid 06 och tog det väldigt lugnt på morgonen/förmiddagen. Tog mig en runda på gatorna och kikade runt och köpte med mig mat till hotellrummet. Sedan kom Bea till mig och då tog vi bussen till Santa Monica. Det tar ca 40 min att ta sig dit. Väl framme gick vi mot Santa Monica Pier, där den ikoniska parken ligger. Vädligt mysigt och vi kom dit vid solnedgången, så det var väldigt fint! Efter att ha kikat runt ett tag gick vi till Third Promenade, där det är en väldigt lång gata med alla butiker du kan tänka dig, även Bloomingdales och Normstrom. Efter några timmar, mötte vi upp Beas klasskompisar och åt middag på en restaurang för att sedan ta ett glas på en brittisk pub. Så fort solen har gått ner, så blir det faktiskt lite kyligt. Skulle tippa att temperaturen var nere på 14-15 grader. Men på dagarna går temperaturen upp till ca 27 grader. 
Idag ska jag och Bea troligtvis till Hollywood och kika. Sedan får vi se vad som händer! Imorgon kommer jag att checka in i min lägenhet, så det ska bli skönt att få packa upp allting! 
Så.. det var lite om min tid är i LA så här långt. Uppdaterar nästa gång när jag fått iordning på lägenheten! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Susann

Ser härligt ut! Ha det så bra!

2013-10-20 @ 09:24:37
URL: http://liladrommar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0