Första skolveckan avklarad

Så, nu har jag haft min första skolvecka och den har varit tuffare än jag trodde..! Under första dagen tycker jag inte att läraren tog riktigt hänsyn till att man var ny, utan man bara kastades in i klassen. Så första dagen fick jag ha en redovisning i grupp inför hela klassen. Sjukt jobbigt när man har kommit just träffat massa nya människor och allt är bara så nytt! Och jag som hatar redovisningar. Men det gick väl vägen ändå. Nästa dag fick vi skriva våra reultat från en läxa vi fått på tavlan inför alla.. Också väldigt jobbigt tycker jag. Så jag vet inte riktigt hur denna läraren tänker.. Han är väldigt tuff. I tordags var det dock lite lättsammare. Vi gjorde ett socialt experiment som var ganska så interessant, Solomon Asch experiment. Ni får googla på honom om ni vill veta vad det hela gick ut på. Så nu har vi en vecka på oss att skriva en essä på det hela. Inte för att låta alltför negativ, men det är tufft i början, allt är nytt osv.. Men det lär bli bättre och lättare med tiden. Jag har ju enbart eftermiddagslektioner och jag tycker inte alls att det är bra. För då blir det att man sover länge på dagarna och sen har man lektioner till 17.30 och då är det försent att hitta på något i denna gigantiska stad. Det hade varit en annan sak om man hade varit i New York.. Har jag nämnt att jag saknar New York sjukt mycket?? Jag hörde en äldre dam prata i telefon häromdagen när jag väntade på bussen hem. Hon sa: "I början hatade jag verkligen LA, men nu älskar jag staden". Exakt så känner jag nu också, tycker staden bara är jobbigt stor och allt är långt ifrån allt. Men med tiden kanske jag lär mig att älska denna stad. Time will tell... Iallafall, tillbaks till schemat. Jag har skrivit upp mig på en väntelista för att få byta till morgonlektioner - 08.30 - 11.45. För då har man ju hela dagen på sig att hitta på något, t.ex åka till Santa Monica eller varför inte West Hollywood. För att åka med buss till dessa ställen tar nästan 1 timme. Så det gäller att planera när man vill göra något här. 
 
Oj, mycket text.. Så blir det när man inte har skrivit på hela veckan, hehe. Har inte tagit några direkta bilder denna vecka, så här kommer en bild på en frozen yoghurt med färska jordgubbar och blåbär som jag åt innan skolan i veckan. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0