Times Square

Igår bestämde jag mig för att ta mig ner till Times Square för att kika runt i butikerna där. Då passade jag även på att ta mig ner via tunnelbana för första gången. Har ju knappt åkt tunnelbana i Sthlm innan, så det skulle bli riktigt intressant och se hur det fungerade. Men det var inte svårt och man behöver inte vänta alls länge innan tåget kommer. Igår skulle jag ändå ha stannat hemma... för det regnade och blåste som bara den! Ingen bra dag alltså för att shoppa.. Blev på dåligt humör och plus att jag började bli riktigt hungrig, så började jag istället leta efter ett place att käka på, men det gick inte att leta runt Times med alla turister osv osv, så jag tog tunnelbanan till mitt område igen och tog mig till första bästa restaurang. Ett mycket bra val av mig, för här finns det inte samma mängd turister som där nere. Tog in på en liten italiensk restaurang Bellini och åt pasta bolognese. Gott! Efter det gick jag hem till mig och stannade inne resten av dagen och kikade på tv! Riktigt skönt! 
Idag däremot var det mycket finare väder och riktigt skönt. Åkte igen ner till Bryant Park som ligger jämnsides med Times Square. Promenerade ner till Macys där H&M, Forever21, Zara, VS m.fl. ligger i närheten + Empire State Building. Shoppade, tro det eller ej, ingenting! Ska ju vara här ett tag, så det hinns nog med ändå ;) 
 

Kommentarer
Postat av: Susann

Säkert att du inte shoppade något litet, litet ;) ?
Kollar varje morgon när jag vaknar om du skrivit något :) Ha det bra!

Svar: Haha, nej faktiskt inte! om man bortser från mat och glass som mamma skrivit ;)
Jessie

2013-03-14 @ 09:01:43
URL: http://liladrommar.blogg.se
Postat av: Eva Johansson

Jag kollar me ;-) Men visst har du shoppat !! Mat o glass !! Hi,Hi...

2013-03-14 @ 10:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0