The Museum of Natural History

Igår (lördag) på förmiddagen var det bestämt att jag och två tjejer skulle mötas vid The Museum of Natural History, som ligger bara några gator ifrån mig. Dock så satt jag utanför museumet och väntade i över en halvtimme på att någon av dom skulle dyka upp, vilket dom inte gjorde. Så jag gick tillslut in själv. (Jag fick reda på senare att den ena tjejen hade skickat ett sms till mig om att hon inte kunde komma, men det verkade aldrig komma fram till mig, konstigt nog...) Det var ett riktigt stort museum med massor att kolla på - Alla slags djur som finns i Afrika (uppstoppade sådana självfallet ;p) , Dinosaurier-skelett, material och kläder som Indianerna hade, olika slags djur som finns i övriga världen, mineraler och stenar som finns i jorden osv osv. Efter ca 2 timmar hade jag besökt det mesta, så då gick jag därifrån och gick till ShakeShack där dom har dom där supergoda hamburgarna jag har pratat om. De stället är så populärt att kön går utanför restaurangen och ut på gatan! Jag väntade nog i 40 min innan jag fick min mat. Men det är lätt värt det! Sedan gick jag hem för att ta det lite lugnt och för att sedan göra mig iordning för kvällen. Mötte upp tjejerna vid Times Square för att sedan ta tunnelbanan till Bleeker Street som ligger vid Greenwich Village. Där tog vi in på en mexikansk restaurang/bar. Det var ett mycket trevligt ställe! Sedan gick vi vidare till Meatpacking District och tog in på en annan bar för en drink.
Så det var en ganska så lugn kväll! 
Idag har jag bara varit hemma i lägenheten och det har varit så skönt. Har haft en del att göra ändå, så dagen har gått väldigt fort. Jag har städat lite, tvättat, gjort min läxa så jag slipper göra den imorgon, Facetimat en stund och gjort amerikanska pannkakor.
En bra och lugn söndag med andra ord! 
 
 

Kommentarer
Postat av: ElinAmanda

Najs! Skeletten var ju lite coola, förstår att du fick natt på museet känsla :D

2013-03-25 @ 09:20:37
URL: http://elinamanda.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0