St Patricks Day Parade

Idag var det St Patricks Day Parade som gällde i New York! Och New York-borna går verkligen all in. Jag var nog den enda som inte var klädd i grönt... Tog mig på förmiddagen till 6th Ave för att sedan ta mig till fifth ave där paraden skulle vara. Det var folk precis överallt! Det var bara att följa strömmen för att komma fram till paraden. Man hade stängt av flera gator, för att undan för undan släppa in folk till fifth ave. Väl framme vid paraden, såg jag knappt något alls. Så efter att ha tagit några kort, såg jag att jag stod på hörnet av en H&M-butik, så jag gick in dit för att undvika allt folk. Det var knappt en kotte inne i denna väldigt stora H&M-butik. Inte mig emot liksom.. ;) Gick sedan vidare till några andra butiker, men sedan gav jag upp pga allt folk och allt skrikande av fulla ungdomar. Eller så var bara vissa vääääldigt entusiastiska... Helt sinnes var det iallafall. Jag hittade en hamburger-restaugrang, där det självklart var fullt med folk, men jag hittade en plats i baren. Där inne fanns den en man som spelade säckpipa och ölen var till och med grön! Så ja, amerikanarna går verkligen all in! Efter lunchen gick jag till Magnolia Bakery som är kända för deras cupcakes och köpte två stycken. Goda var dom indeed! I väntan på tunnelbanan hem, började någon random kille prata med mig, som inte kunde förstå varför jag skulle plugga engelska. Vi använder ju inte engelska i Sverige väl.. ? Menade han på. Sedan ville han ha mitt nummer också, men det fick han icke! 
 
På tal om något annat. Jag visste innan jag kom hit att det bor en svensk familj ovanför mig och Maria (som jag hyr av) sa att mamman jobbar med kläder och Pappan jobbar på Amazon och så har dom en 2årig dotter. Inte förrän idag, kollade jag på postfacken efter ett svenskt efternamn och så hittade jag två efternamn, Verspeld och Rodebjer... Rodebjer. Hur många Rodebjer kan det finnas liksom ? Kollade upp på nätet och det stämmer: Den svenska kläddesignern Carin Rodebjer bor i min byggnad!! Häftigt tycker jag. :) 
 
Idag började det snöa också! Tur att jag inte var långt ifrån lägenheten :) 

Kommentarer
Postat av: Susann

Vilken granne! Ring på och presentera dej! Kanske hon har ett jobb till en modeintresserad tjej som dej.... Det kanske finns en mening med allt! Ja att du hyrde just den lägenheter!!!
:) :) :)

2013-03-18 @ 07:52:11
URL: http://liladrommar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0