Soho & Subway-äventyr !

Yes, sådär skulle man kunna sammanfatta min dag! 
Idag ville jag ta mig ännu längre ner på Manhattan, så då fick det bli Soho, som ska ha mycket bra shopping. För att ta sig ner till Soho - Prince St / Broadway, tog jag tunnelbanan ner till 34th St och där bytte jag tåg till Soho. Hade aldrig klarat mig utan min Subway-app! Väl framme i Soho, gick jag längs Broadway, där alla butiker låg. Iallafall sådana butiker som vi alla känner till och som jag redan varit inne i, sådana som H&M, Zara, VS, Topshop, Steve Madden m.fl. Jag shoppade faktiskt idag, en skjorta från... wait for it.... wait for it... H&M! typiskt nog. Efter att ha gått upp och ner för gatan, ville jag hitta någonstans att äta. Men eftersom det var så mycket folk överallt i det området, bestämde jag mig tillslut att åka upp till mitt område, för där ligger ett väldigt känt hamburger-hak, ShakeShack! Har hört mycket bra om det stället och jag har snart varit här en vecka utan att ha ätit en enda hamburgare! Tog tunnelbanan till 34th St igen, bytte där till tåg D, men på min app stod det att jag skulle ta B istället. Men gick emot min app och tog D iallafall, för det tåget åker förbi mig också. När vi närmar oss Columbus Circle, så säger tågföraren något om tåg B bla bla bla och jag ignorerade det. Det skulle jag inte ha gjort. När vi åker och närmar oss stationerna vid mig, så åker den bara förbi, allihopa!! Började få lite halvt panik och trodde jag skulle hamna i Bronx. Men tillslut stannade tåget på 125th St i Harlem. Då var det bara att åka tillbaka och sätta mig på rätt tåg! Väl framme, så gick jag direkt till ShakeShack och tog med mig maten hem. Den hamburgaren var fan den godaste jag ätit på länge!! Synd att jag var så hungrig och bara slängde mig i den, men jag kommer lätt att gå tillbaka dit! :) Efter det hamnade jag i matkoma och har legat i min säng och kikat tv resten av dagen, skönt! Imorgon är det St Patrick Day Parade i stan, så ska nog försöka ta mig fram till den. 
 

Kommentarer
Postat av: vilma

var det där hollister? :O
jesus!

Svar: Japp ;)
Jessie

2013-03-16 @ 20:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0