Monday

Ny vecka och nya möjligheter!
Idag hade jag sovmorgon, då jag har eftermiddagslektioner varje måndag, vilket är väldigt skönt! Tog det lite lugnt på morgonen och städade även lite, då Maria skulle komma förbi med en person som eventuellt vill hyra denna lägenhet i sommar. Dom var här i ca 10 min och sen gick dom. Pratade även lite med mamma via Facetime innan jag skulle ta mig till skolan. Idag var det ett level-test, som ser över vart man ligger och om man är tillräckligt bra för att gå upp en nivå. Delarna av provet var läsning, att skriva, tala och lyssna. Läsningen och skrivningen gick okej tycker jag, eller det hoppas jag iallafall. Även lyssningen gick helt ok. Sedan fick vi en och en gå in i ett rum med läraren och prata. Han ställde olika frågor och vi fick beskriva vad vi såg på en bild osv. Jag antar att det gick ganska så bra ändå, fick 21 poäng utav 25 på den delen. Det trodde jag faktiskt inte! Resten av provet får vi veta imorgon eller senare i veckan. 
På vägen hem hoppade jag av vid Columbus Circle där den välkända matbutiken Wholefoods ligger. Har hittat en supergod granola där, som jag måste köpa med mig hem till Sverige sen! Dock skulle jag ha valt en annan tid att åka dit. Jag slutade skolan 17.30, vilket betyder rusningstid i New York... Väääldigt mycket folk alltså, på både tunnelbanan och i matbutiken. Väl hemma så har jag bara tagit det lugnt ikväll. Imorgon är det morgonlektioner och sedan ska jag ta mig till Union Square och sedan till Soho för att gå till Dermalogicas Flagship store. 
 
Har inte tagit kort på något kul idag, så jag bjuder på två bilder av mig själv :)

Kommentarer
Postat av: Eva Johansson

Söting <3

2013-03-26 @ 08:21:51
Postat av: ElinAmanda

Fina du ! <3

2013-03-26 @ 18:53:49
URL: http://elinamanda.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0