Första Skoldagen

Ska försöka fatta mig kort. Kom hem för ca 30 min sedan, så det har varit en lång dag! Kl 08.30 var jag på plats på skolan där ett 20tal andra nya studenter befann sig. Vi fick sätta oss i ett klassrum och fylla i en del papper osv, fick lite information och sen var det dags för " the placement test", alltså ett prov som skulle avgöra vilken nivå vi skulle hamna i. Efter det fick vi massor av information om skolan och om mycket annat. Sedan fick vi vårt schema och jag kommer att gå varannan dag förmiddag och varannan eftermiddag. Sen var vi klara för dagen. Jag fick kontakt med två tjejer - en från Tyskland och en från Brasilien. Mycket trevliga! :) Vi kikade lite i butiker, besökte Magnolia Bakery för cupcakes och sen lunch på något turistställe på Times Square.. Sedan gick vi mot skolan igen för att möta upp alla nya studenter och en lärare för att gå till en pub för en "Bar night". Det är något skolan ordnar varje måndag för alla nya studenter. Sen blev vi kvar där, från kl 16 till ca 21.30. Så det var väldigt trevligt faktiskt :) Imorgon börjar skolan kl 08.30 och så slutar jag vid 12tiden. Sen blir det lunch med dessa två tjejer jag kommit närmast under denna dag :) 
 
Goda nachochips som även var röda och svarta (?) . 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Kul Jezzan!!! Du fattar att grannen är ett tecken va?? ;)

Svar: Haha, tror du ? ;)
Jessie

2013-03-19 @ 06:18:55
Postat av: Anonym

Jättekul Jessie! Håller med Åsa om grannen! Du har väl läst mitt tidigare inlägg ? Kraam!

2013-03-19 @ 07:14:41
Postat av: Eva Johansson

Kul !!!

2013-03-19 @ 07:54:14
Postat av: ElinAmanda

åh va roligt! får försöka prata lite ikväll tycker jag :D pussss!

Svar: Absolut, vi får försöka pricka in en tid då båda kan! :D puss!!
Jessie

2013-03-19 @ 11:00:31
URL: http://elinamanda.webblogg.se
Postat av: Susann

Anonym är bara lilla jag.....
Susann alltså ;)

Svar: Haha, antog det :) Ja, det är väldigt häftigt att vi bor i samma byggnad. Vad är oddsen liksom? :) :)
Jessie

2013-03-19 @ 14:25:41
URL: http://liladrommar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0