Första riktiga skoldagen

Igår var det bara indroduktion, så det var ingen vanlig dag. Idag däremot började allt på riktigt. Började kl 08.30 och hamnade i en klass där de flesta har varit under en längre period. Så det var jag och två andra som var nya i klassen. Så vi liksom "hoppade in" i klassen. Så det kommer varje vecka att komma och gå flera studenter. Jag blev lite överraskad att det fanns två svenskar i klassen, en tjej och en kille. Tjejen slutar på fredag dock. Fick inte heller någon direkt kontakt med dom idag. Sen var det 5 st från Sydkorea, en från Schweiz och Spanien. Alla var dock inte där idag tydligen. Själva lektionen var väldigt lättsam. Så tiden gick relativt snabbt. Läraren såg till att alla var delaktiga på något sätt. Känner mig rätt stel och stakar mig fram lite i jämfört med dom som varit i klassen ett tag. Men jag kommer väl in i det hela snart! Vid kl 12 slutade jag för dagen, så då blev det en snabblunch med de tjejerna jag träffade igår. Sen var jag så himla trött, så från ca 15tiden har jag bara varit hemma i lägenheten och tagit det lugnt! Kände att jag behövde det efter gårdagen! Sen kom även Maria som jag hyr av förbi, för hon behövde lite saker inför sin tripp till Seattle. Riktigt skön är hon alltså! Jättesnäll verkligen :) Så imorgon börjar jag kl 14.15 och går till kl 17.30. Då har vi en annan lärare, tror jag. Sen får vi se vad som händer efter det. 
 
Här har ni mitt klassrum : 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0