Fifth Avenue

Idag ville jag ta mig tillbaka till Fifth Avenue för att kika lite närmre på butikerna som finns där. Vilket var i stort sett omöjligt igår pga paraden. Idag var det mycket lugnare! Tog tunnelbanan till Rockerfeller Center som ligger bredvid Fifth. Gick både upp och ner längs avenyn tills det började bli bitande kallt. Lite väl kallt för att bara ha skinnjacka på sig. Skulle precis ta in på en Fridays-restaurang då jag kom på att Svenska kyrkan ska ligga på någon gata på Fifth. Gick in på deras hemsida för att se vilken gata det var på, så står det att dom serverade våfflor, så jag blev så pass sugen att jag gick dit med en gång! Väl där inne möttes jag av enbart svensktalande personer. Väldigt trevligt! Och våfflorna var riktigt frasiga och goda, precis som det ska vara! Dock en aningens dyra, 5 dollar = ca 33 kr. Lär iallafall åka tillbaka någon gång och ta mig en kanelbulle :) Åkte sedan hem för att prata med mamma och Victoria på facetime ett tag, för att sedan ta mig till matbutiken här runt hörnet. Sen har jag bara tagit det lugnt här hemma. Imorgon börjar skolan, så jag börjar bli lite smått nervös. Men förhoppningsvis ska det gå bra! :) 
 

Kommentarer
Postat av: Susann

Lycka till idag! Det kommer säkert gå jättebra i skolan. Någon ny kompis kanske :)
Kram!

2013-03-18 @ 07:46:20
URL: http://liladrommar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0