Äntligen framme!

Nu sitter jag här i sängen i lägenheten jag kommer att bo i på Upper West Side, New York i hela två månader ! 
Jag kom fram igår och hela flygningen gick mycket bra, fick tag i bagaget supersnabbt och även taxi in till Manhattan. Där checkade jag in på hotell, för det var först idag jag hade tillgång till lägenheten. Jag fick rum på 41a våningen, så utsikten var fantastisk! Det första jag gjorde var att sätta mig på Starbucks, rakt över gatan. För där finns det gratis intenet, till skillnad från hotellet... Efter att ha checkat läget med de få som var vakna i Sverige då, gick jag och la mig ganska så omedelbart, sjukt trött! Vakande upp relativt tidigt, utan att fatta att USA gick till sommartid inatt. Så just nu skiljer det 5 timmar istället för 6 timmar, tills ni där hemma också ändrar till sommartid. Duschade och sen drog jag igen till Starbucks, så jag kunde prata med familjen via Facetime, samt äta frukost. Gick tillbaka till hotellet för att ta det lugnt i någon timme för att vänta på att Maria (tjejen jag hyr av) skulle bli klar med lägenheten. Kikade på tv och hann redan höra två svenska låtar: Miss Li och Icona Pop samt se början av Mamma Mia-filmen! 
Sedan var det dags att ta mig till denna underbara lägenhet på Upper West Side! Maria är verkligen supertrevlig och visade mig hur allt fungerade. Sedan tog hon och med mig på en area-tour och visade mig runt. Vi fixade även ett metrocard (tunnelbane-kort) och ett amerikanskt mobilnummer. Ni kommer alltså inte kunna nå mig på mitt svenska nummer så länge jag är här. Bara att höra av sig på FB om ni vill ha numret. Efter rundvisningen gick jag hem för att prata med familjen innan de gick och la sig. Efter det handlade jag lite mat, för att klara mig åtminstonde tills imorgon. Får köra en runda till i matbutiken imorgon. Så nu har jag legat här i min säng några timmar och kikade på Mello / Dirty Dancing på tv. Vill egentligen sova, men får vänta lite med det för att komma in i N.Y-time. Imorgon får vi se vad som händer. Strosa i Central Park kanske.. Får helt enkelt se :) 
 
 

Kommentarer
Postat av: Susann

Å vad kul att få se och höra vad som händer där borta! Fortsätt med det! När börjar skolan då?
Ha det så bra!
Kram!

Svar: Nästa måndag :)
Jessie

2013-03-11 @ 08:07:22
URL: http://liladrommar.blogg.se
Postat av: Eva

Härliga bilder ;-)

Svar: Jag har skype redan :)
Jessie

2013-03-11 @ 08:38:47
Postat av: vilma

skaffa skype också! :)

Svar: Jag har Skype :)
Jessie

2013-03-11 @ 15:12:43
Postat av: ElinAmanda

Ser underbart ut! Nu har jag lagt till dig på skype så nu kan vi ha en date snart <3

2013-03-11 @ 18:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0