Are you kidding me...?!

Ja, lite så har jag känt de två senaste dagarna! Det går inte riktigt min väg liksom...
Igår onsdags, så skulle jag posta ett relativt stort paket till mina nära och kära i Sverige, så jag gick till posten som jag varit på förut. Efter att ha stått i kö ett tag, så säger mannen bakom disken att mitt paket är för tungt, så jag måste gå till ett annat postkontor i närheten. Så då går jag dit istället och står i kö i ungefär 10 min. Väl framme så säger hon att jag måste fylla i ett formulär eftersom det är så pass tungt. Då var det bara att fylla i detta papper och fylla i vad paketet innehåller och värdet. Ställer mig i kö igen och när jag kommer fram igen, så börjar hon knappa in en massa på datorn. Sen stannar hon upp och säger att jag måste ta ut en sak från paketet. Vilket alltså resulterar i att jag får gå iväg igen och öppna paketet och sen öppna en av julklapparna.... Så en av er där hemma kommer inte få ett så himla fin paket. Ställer mig i kön igen och på tredje gånger gillt, fick jag äntligen iväg paketet! Pjuuuh! Inte nog med att det krånglade på posten, jag började få en jobbig känsla att något var på gång igen i kroppen... Självklart vakande jag upp superförkyld idag! Ingen feber tack och lov! 
Vaknade som vanligt vid 07 och snoozade i 10 min. Trodde jag ja... Vaknade en timme senare utan att veta om det och tog det lugnt på morgon som vanligt. Tills jag kollade lite närmre på klockan och insåg att min lektion skulle börja om 3 min ! Slänger på mig kläderna och tar mig snabbt som tusan till busshållsplatsen. Man har alltid 20 min på sig efter lektionstart för att inte bli helt frånvarande. 08.40 kommer bussen och jag har 10 min på mig. När bussen anländer till busshållsplatsen vid skolan, springer jag hela vägen och klarar mig med 2 minuter...!! Fy fan.. att stressa och springa samtidigt som man mår piss är ingen bra kombo! Efter lektionen köpte jag tabletter mot förkylning som min lärare rekommenderade och sen har jag bara legat i sängen resten av dagen. Om man ska se det på den positiva sidan, så är jag hellre sjuk nu än nästa vecka när vi åker till New York! 
 
Något som muntrade upp mig massor var att jag fått ett brev och ett paket från Sverige! Tack så jättemycket, blev superglad!! :) 
 
 

Kommentarer
Postat av: ElinAmanda

Saknar dig gumms <3 Kommer kännas konstigt att inte träffa dig nu runt jul! :/ men hoppas att allt är bra <3<3<3 älskar dig!

Svar: Jag saknar dig massor också!! <33 Ja, fan vad man saknar alla er hemma nu kring jul.. plågsamt :/ Hallå, varför inte ringa på facetime inom en snar framtid?? älskar dig <3
Jessie

2013-12-20 @ 11:16:00
URL: http://elinamanda.webblogg.se
Postat av: Eva Johansson

Puss puss !! De´kommer mera ! ( paket alltså ;-)

2013-12-20 @ 12:09:00
Postat av: vilma

ha det bra, god ju och gott nytt år
önskar bergströms igen
hoppas att chokladen var god ;)

Svar: Lika god som vanligt ;)God jul på er! Vi ses nästa år! :)
Jessie

2013-12-20 @ 14:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0