The Metropolitan Museum

Igår direkt efter skolan, gick jag tvärsöver Central Park, från West till East där Metropolitan Museum ligger. Detta museum rekommenderar jag starkt! Finns så himla mycket att kolla på. Var där i ca 3 timmar och jag skulle nog behöva 2 timmar till! Dyrt är det inte heller, eller ja, du bestämmer helt enkelt själv vad du vill betala. Vill du betala 1 dollar, så är det ok. Efter museumet hade jag tänkt att ta mig en promenad runt sjön, men jag blev helt slut av att kolla på alla målningar, skulpturer osv osv, så jag gick hem. Tur var kanske det, för idag vaknade jag upp förkyld och helt slö i kroppen. Hade lite svårt att fokusera på lektionen. Jag hoppas innerligt att det inte utvecklas till feber... Vill kunna må någorlunda bra till helgen, eftersom Maria åker hem till Tyskland på söndag, så vi kan ha ett litet "farewell-party" för henne. 
 
Här kommer en bildbomb från Metropolitan:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0