Greenwich Village

Igår bestämde jag mig för att promenera runt i området Greenwich Village. Har inte riktigt varit där under dagtid. Största anledningen till att jag ville dit är för serierna Vänner & Sex and the City. Där hittar man nämligen byggnaden från Vänner och Carries trappa. Jag kan nog säga nu att detta område är mitt favoritområde. Mindre byggnader, väldigt lugnt, små fina fik och olika typer av butiker. Helt annorlunda från Midtown! Sen tog jag mig vidare till Washington square park som ligger i närhten, som har har en liten triumfbåge. 
 

Kommentarer
Postat av: ElinAmanda

Åh, najs! Varför var trappan avspärrad? :D

Svar: För att folk bor där ;P
Jessie

2013-04-17 @ 20:03:20
URL: http://elinamanda.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0