De senaste dagarna

Nu har jag inte skrivit på ett tag, har jag hört från olika håll. Men det är mest på grund utav att det inte hänt så jättemycket och lite utav lathet också. Förra veckan så blev jag som sagt lite dålig. Fick en riktig förkylning och kände mig allmänt seg i hela kroppen. Så jag stannade faktiskt hemma i lägenheten hela dagen. I fredags var jag återigen i skolan och mådde lite bättre. Efter lektionerna så kikade jag lite i butiker efter lite festligare plagg, eftersom jag inte tog med mig så mycket hit. Jag hittar seriöst ingenting! Har shoppat förvånansvärt lite kläder.. Iallafall, så senare på kvällen var det dags för att möta upp ett gäng från skolan utanför en klubb i Meatpacking District. Klubben var riktigt snyggt inredd, men musiken och personalen var inget vidare. Vi stannade nog i max en timme, sen drog vi hem. En lugn kväll med andra ord! I lördags tog jag mig till Macys och butikerna däromkring i hopp om att hitta något till partyt på kvällen. Hittade inget då heller tyvärr.. Åkte hem och gjorde mig iordning och mötte sedan upp Maria för att gå till ett Birthday-Party. Det var Nixon i min klass som fyllde år och han hade hyrt ett penthouse-rum i ett hotell. Relativt litet rum, men terassen var väldigt stor och vi hade en underbar utsikt med Empire State Building! Vi var ca 30 pers från skolan som var där. Riktigt trevligt! Sen var det ju bara en tidsfråga tills vi skulle bli utslängda från hotellet...! Men det var kul så länge det varade! Sen drog vi till en klubb som var sådär, ingen vidare musik osv. Sedan blev även jag "sådär", så jag åkte hem medans de andra fortsatte festandet! Så söndagen blev väldigt lugn, så att säga! 
Igår åkte jag till den berömda byggnaden Flatiron Building och tog det lugnt i parken som ligger bredvid. Väntade nämligen på Thais, då vi hade bestämt middag på en restaurang i närheten. Det var riktigt skönt ute, ca 22 grader. Blev även halvt attackerad av en ekorre medans jag satt på en parkbänk. Det är inte varje dag! När Thais väl kom fram, så gick vi till en italiensk restaurang och jag åt lasagne. Så god var den! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0