NME Awards

NME awards 2011 hålls varje år i London, där man utser band och artister för sin musik från året som har gått.
Där har man som vanligt kategorier som t.ex. Best track, Best Album, Best Video osv osv.
Sedan finns det också kategorier som t.ex. Worst album, Least Stylish, Worst band osv.
När jag såg en artikel på Aftonbladet, så såg jag att de hade tagit fram vilka som var nominerade i kategorin "Worst album" och till min förvåning (!) får jag se My Chemical Romance... Som ni kanske förstår, håller jag absolut inte med. Så jag gick in på NME:s hemsida och kollade igenom alla nomineringar och får se att My Chemical Romance är nominerade i följande:

Best international band
Best album
Best video - Na Na Na
Hero of the year - Gerard Way
Album artwork
Worst album

Lite kul att de är nominerade i både Best album och Worst Album... Hur går det till egentligen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0