Delfinal 4

Okej, nu kommer mina åsikter kring den sista delfinalen i Melodifestivalen.
Jag kan ju inte yttra mig något om 2:a & 3:e delfinalerna, då jag missade dem.

Det är ju inte bättre i år än förra året... och då pratar jag om hur svenska folket röstar.
Vi visste väl alla att Linda Bengtzing skulle gå vidare, för det gör hon ju alltid. Plus att hon alltid har de töntiga texterna i sina låtar. Hon måste ändra sin låttext till engelska om hon ska vidare.

När man röstar på Melodifestivalen, så måste man alltid tänka ESC. Vad fungerar i Europa?
Vad vill Europa rösta på? Vad faller dem i smaken?
Jo, då tänker svenska folket: "varför inte skicka opera? eller en kärring med gummistövlar? Eller varför inte en liten söt Anna med en mesig låt? "

Och idag tänkte dem: "Varför inte skicka en tanig hårdrockare med ännu en mesig låt?"
Herregud.

Jag tycker ju väldigt mycket om Melody Club, men när man hör låten, så vet man nästan att den inte skulle fungera i ESC.
Därför röstade jag inte på dem.
Några däremot som kanske skulle ha en chans är Linda Pritchard och Love Generation!
Det är power i deras låtar och fart, och det är nog det som behövs för att komma lite högre upp på listorna i ESC och även kunna att klara av semin, som vi inte gjorde förra året, för första gången i historien.
Så, vi behöver skicka en låt med mycket fart och fläkt och power ELLER en riktig schlagerlåt,
som kaaanske Linda Bengtzing OM hon ändrar till engelska.

Senast vi inte hade en bottenplacering, var när Carola med Invincible gav oss en 5:e plats.
Sedan har det bara gått neråt och vi har fått kvalat...
Jag hoppas verkligen att det blir ändring på det i år och att svenska folket tänker till lite innan de röstar!

/ hälsningar eran Melodifestivals-nörd Jessie Johansson

Kommentarer
Postat av: ElinAmanda

haha det är bra jessie! :D

2011-02-27 @ 22:32:56
URL: http://elinamanda.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0