Germany!

Då var Eurovision över för detta år!
Jag tyckte faktiskt att det var många bra låtar med i final. Jag kunde inte bestämma mig för en favorit. Jag hade Frankrike, Tyskland, Island, Serbien, Azerbadjan, Cypern, Belgien och säkert någon till. Och att Tyskland vann till sist, var bra ändå. Lena med Satellite som lät av en korsning mellan Kate Nash och Lilly Allen. Sen var det ju faktiskt 1982 som Tyskland vann senast. Så Grattis Tyskland! :)
Rätt skönt att vi inte kom till final iår. Då slapp vi att bli arga över att vi antagligen skulle fått en bottenplacering återigen. Dock skiljde det 5 poäng i semin. Tio länder gick vidare, Sverige kom på 11e plats. Surt..? Japp.
Men det var nog lika bra ändå. Förhoppningsvis har Sverige lärt sig en läxa och ska tänka på vad de röstar på nästa år. Eller man kan ju alltid hoppas..!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0