Skärpning Sverige!

Okej.. Mycket snack om gårdagens fiasko. Jag kan inte hålla inne mina ord, utan detta är något jag måste yttra mig om, eftersom detta är något jag följer precis varje år.
Vart ska jag börja... Jo, Anna hamnade i fel semi-grupp. Det var för många bra låtar, medan i den första semin var det bara mindre bra låtar. Då hade hon förmodligen gått vidare, dock hade hon hamnat i botten i finalen som de senaste åren. Jag förstår inte hur Sverige kan skicka iväg en sådan låt? Visst, den är jättefin osv, men detta är något vi bara vill höra på radion. Vi röstar inte på något bidrag som kan lyckas i ESC. Detta var något som Salem Al Fakir sa imorse på The Voice. Han sa till och med att hans låt hade nog lyckats bättre i ESC och vet ni vad...Han har nog fan rätt!
Återigen, jag förstår inte hur ni röstar?! Förra året var vi sjuuukt nära på att skicka en läskig kvinna i gummistövlar, vad i helvete?! Men så kom operan före... Vi klarade semin, men inte finalen, botten. Och ni trodde att den skulle slå stort i Eurovision...Herregud. Senast vi lyckades var med Carola. Hon har övertaget för tillfället och vet vad som gäller i Europa.
Det "roliga" är också att den internationella juryn i år röstade på Salem och Eric och gav inga poäng till Anna. Men självklart ska hela jävla svenska folket rösta emot och ta Anna. Jag förstår faan inte hur ni tänker! Tänk till lite innan ni röstar Sverige och må vi få ett riktigt bidrag att skicka nästa år!

Alla svenskar som har varit med i år, alltså låtskrivare, körsångare osv, är kvar utom Anna. Danmark är i final och är skriven av G:son, den låten ratades i Sverige av jurygruppen. Bort med jurygruppen och låt för helvete Björkman va med mer i detta. Det hjälper inte ett skit att få bort honom från tävligen, då skulle det bli ännu värre.

För första gången i historien har Sverige inte hamnat i final...

Jag kan sitta och skriva en hel bok om detta om det skulle vara så, men jag blir så irriterad att Sverige aldrig
fattar.

Läs även denna länk där Bert Karlsson har skrivit en debatt-artikel om detta. Håller med helt och hållet!

Kommentarer
Postat av: Tova

vill du vara med

och gissa på din topp 5

i eurovisionen ikväll?



besök då min blogg :)

2010-05-29 @ 15:29:02
URL: http://musikochannat.blogg.se/
Postat av: Anonym

Herregud de e en lek. Lägg ner energi på värda grejeristället.

2010-05-31 @ 07:54:41
Postat av: Jessie

Allting är en lek... Folk blir arga när Sverige förlorar en match i vilken sport som helst. Och sedan har man rätt till att få sin åsikt hörd och här har ni min åsikt.. Och förresten så lägger jag energi på värda grejer, jag hade bara lite tid över för detta inlägg.

2010-05-31 @ 09:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0