Word

"Var precis och såg filmen om Michael Jacksons sista tour! “This is it”! Jag hade läst alla negativa recentioner om den, men bestämde mig ändå för att se den!

Helt sjukt bra, varje minut av filmen fick mig att rysa, gav mig inspiration att vilja  bli en bättre människa, för att rädda vår planet.  Michaels budskap är enkla, men ibland är det enklaste ord det svåraste att nå fram med. Vem  bryr sig när jag säger att jag hatar näthat. När jag säger att jag vill att vi ska älska varandra och få bort allt hat. Allt börjar faktiskt i det lilla. Det börjar mellan dig och dina vänner, dig och din granne. Dig och dig själv. Efter det skapas mer hat. Men om vi kunde börja där, i det lilla och vara kärleksfulla mot varandra tänk vilken fin planet vi skulle få!

Michael dog med en hel generation av krig, hat, kärlek och lycka. Nu måste vi ta över och ge varandra samma budskap. Biosalongen var alldeles knökfull utav både barn och vuxna, människor som kanske skulle varit och sett det sista av sin idol i London. Men som nu istället fick se en snabbt ihopklippt liten bit av  ett mästerverk. Men Michaels budskap nådde fram ändå, salongen höll andan. När Michaels avmagrade kropp tog sina sista danssteg. Så dansade han in sitt budskap i våra hjärtan. Love will never die!"


- Text tagen från Carolina Gynnings blogg


Jag kan inte säga så mycket annat än att jag håller med helt och hållet!

Rest in peace Michael Jackson!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0