FemtondeFebruari

Och så var man hemma i Sverige igen!
Äntligen, vill jag säga. Jag har nog aldrig längtat hem så mycket som jag gjorde på denna resa. Visst, det är superhärligt att åka nedför de långa backarna i alperna och sedan dricka varm choklad precis nedanför backen och sedan shoppa bland de italienska affärerna, men längtandet och saknaden tog övertaget.
Nog om det, själva resan gick mycket bra och Livigno var den samma som tidigare år vi har varit där. Vi åkte skidor i stort sett varje dag, åt lunch utomhus på "La Grolla" som låg precis nedanför backen. Jag drack min dagliga dos av varm choklad och jag ska säga er att denna dryck är inte någon Oboyblask inte, till skillnad vad som finns här i Sverige..
Vid eftermiddagarna, så intog vi gatorna som var fylla av butiker. Fast ungefär 60% av butikerna bestod mest utav solglasögon, parfymer, alkohol & cigaretter, och alla butiker hade samma saker. Men jag hittade mina guldgruvor! Ska visa senare vad jag inhandlade :)
Förövrigt får jag väl säga att resan var bra överlag, även om det fanns mycket längtan hem.
Bilder finns att se på bdb inom kort!

Jag kom hem igår, på självaste kärleksdagen och det var mycket passande då man fick träffa sin soldat! Som man har saknat honom.. Dock så åkte han tillbaka till sitt soldathem idag. Så nu får det gärna bli fredag. 


Denna ros stod fint i en vas när man kom hem till sin käraste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0