TjugosjätteAugusti

Vi smög ut genom dörren med täcken och kuddar i våra händer.
Vi gick inte långt. vi la oss utanför på stenbeläggningen.
Vi bredde ut täcket och la oss bedvid varann.
Det var en kall sommarkväll. Kroppsvärmen hjälpte mot kylan.
Vi kurade ihop oss och tittade upp mot stjärnorna.
Det var helt klart och hela himlen gnistrade.
Det var vackert, mina tankar for iväg.
Vi låg alldeles stilla och tysta. 
Jag vände mitt ansikte mot honom och stirrade på honom.
Han sa åt mig att kolla på stjärnorna istället.
Jag gjorde som han sa och kollade upp igen.
Det dröjde inte länge innan mina ögon hade lagt fokus på honom igen.
Han blev lite irriterad, men bad snällt att kolla på stjärnorna,
för vi kunde ju faktiskt missa ett stjärnfall.
Jag kunde inte koncentrera mig, jag ville bara blunda och känna värmen från honom.
Kylan bet i ansiktet. Jag borrade ner mitt ansikte mot hans kropp.
Han omfamna mig och kysste mig på pannan.
En av många nätter som kommer stanna kvar i minnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0