Måndag

Hm, har fått lite klagomål från en viss person att jag skriver väldigt tråkiga blogginlägg här. Men vad finns det att skriva om egentligen när man lever ett tråkigt liv? ;) Ni får ta mina inlägg som de är. Punkt slut!
Då var måndagen snart över och denna dag har inte varit så jobbig som man har trott. Rätt så slappa lektioner. Har lärt mig en ny muskel idag, Kappmuskeln. Den har sitt ursprung i nacken och en bit ner på ryggraden och sedan har den sitt fäste på nyckelbenet. Ni antecknar nu va? Iallafall så gjorde de grepp ganska ont som vi gjorde, iallafall på mig, det varierar ju från person till person. Förra veckan masserade vi rutmuskeln som sitter vid skuldran och vi lärde oss att gå under skuldran och sedan lyfta upp den. Ingen vacker syn vill jag säga. Men det är kul att utföra!
Jag läser Alternativ Medicin också som i-valskurs och tills idag skulle vi ha samlat några örter som vi skulle redovisa idag. Marthina hade varit såå duktig och plockat dessa ute i sin skog :) Så när hon la upp alla örter på bordet, så frågar en blondin: "har du plockat dom där ?!" Marthina - "Ja, det har jag gjort...." Blondinen: "Jaha, jag tänkte att du hade köpt dom någonstans." Dum blondin som tror att man köper maskrosblad och asp.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0