New Years Eve

Förra nyår stod jag på en strand i långklänning utanför Dubai och detta nyår stod jag och frös häcken av mig i ca 6 timmar i väntan på tolvslaget! Snacka om kontraster... 
Bea hade prompt bestämt sig för att fira in klockslaget vid Times Square med ca en halv miljon människor. Visst, det är coolt att säga att man har firat nyår där, men jag vettefan om det är värt det. Vi kom dit vid 18tiden och fick trängas med massor av folk i hopp om att få komma så nära Times Square som möjligt. Times Square ligger på 42-43e gatan och vi hamnade tillslut på 50e gatan... Vi såg bollen och skärmarna, men hörde ingen musik. På scenen uppträdde bl.a Miley Cyrus, Icona Pop, Macklemore, Blondie. Vill man komma nära och få se scenen, ska man nog komma dit väldigt tidigt. Som sagt, vi stod ute i kylan runt 5-6 h och när klockan slog 00, så var det 5 minuters kramande och tjoande och sen sprang vi i stort sett till närmaste toalett. Sedan fortsatte jag, Bea och Aline från Brazilien firandet på en nattklubb nere i downtown, som visade sig vara grymt bra! 
För att göra en lång historia kort: Tidigare den veckan var vi ute på en klubb och där stötte jag på fyra svenska killar. (inte så svårt att se när dom är klädda i kavaj och skjorta på en nattklubb. Det skulle aldrig amerikanarna sätta på sig...) Och dom fick mitt nummer, så jag kunde skicka info om nyårskvällen från min promoter. Sedan visade det sig att vi även hamnade på samma nattklubb igen på nyår, även om det fanns massa andra klubbar att välja på. Så det var lite kul! Väldigt sköna typer och vi hängde med dom ända tills stängning! Klockan 06 var jag och Bea i säng igen. Även om jag var lagom bitter timmarna innan tolvslaget, så blev det en bra kväll iallafall :) 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Häftigt att varit där😘

2014-01-05 @ 12:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0